Mina nyårslöften.


Vad jag kan minnas har jag aldrig avgett ett nyårslöfte i hela mitt liv. Vet inte riktigt varför, men jag tror att det beror på en blandning av att jag inte har kommit på något bra att lova mig själv och att jag helt enkelt inte trott att jag kommer att kunna hålla det iallafall. Många löften känns ju så jävla klyschiga dessutom. Börja banta, börja träna, börja ta hand om sig själv mer, etc..

Idag kom jag dock på två löften som jag kommer göra allt för att hålla. Det ena är att *ta för mig betydligt mer i livet och det andra är *komma in på högskola. Jag har så mycket drömmar och visioner, men tar jag inte för mig och försöker, försöker, försöker kommer mina drömmar aldrig att slå in. Man får ingenting serverat på silverfat, och man kan inte glida fram på en räkmacka hela livet, man måste kämpa för det man vill ha. Så det är mitt viktigaste löfte inför det nya året 2O1O. Det andra, att komma in på högskola, är minst lika viktigt för mig för jag har verkligen lagt ner mycket tid på att klura och fundera på vad jag vill söka. Nu har jag äntligen en ordentlig humm om vad det kommer att bli så därför tänker jag se till att jag till hösten -1O kommer att börja plugga det jag vill.


Kommentarer
Postat av: Emily

För en gångs skull hade jag riktigt kul, men jag tror det beror på att vi bara satt i soffan och söp oss fulla. Inget sjå med fin middag och anledning att klä upp sig. Det är så här nyår ska vara, för annas blir man som sagt bara besviken. Jag kan lätt fira nyår med familjen, för det ger nästan mer. Gött att du tjänade lite pengar, för det är aldrig fel!



Och grattis på födelsedagen, i efterskott! :)

2010-01-02 @ 11:41:32
URL: http://imcookiedough.webblogg.se/
Postat av: monci

Haha ja visst är det sjukt! Jag som typ aldrig vunnit nånting:P hehe jo.. så jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra med det, kanske sälja de haha!

2010-01-02 @ 11:43:53
URL: http://monci.devote.se
Postat av: Liz

Vad vill du plugga då? :)

2010-01-02 @ 20:16:49
Postat av: Josie

Liz: har planer på journalistik eller manusförfattare :)

2010-01-03 @ 11:42:33
URL: http://thejosie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0