its cold outside, but in my heart its spriiing


Den här dagen har verkligen gått snabbt. Har ju inte hunnit med någonting ännu, förutom en kortare promenad med Daisy (det är så kallt ute, jag dör..) och en muntlig presentation på franskan. Fick VG på kursen iallafall, vilket jag är rätt nöjd över. Eller rätt? Jag är mycket nöjd, rättaresagt. Trodde jag skulle få G som max.

Annars måste jag bara säga att jag är så otroligt less på en sak. Varför får man inte sticka ut i den här stan/landet för, och varför måste man bli sönder-stirrad om man väljer att göra det? Kan man inte bara få vara den man är utan att folk ska bry sig så jävla hårt?! Åååh, vad jag önskar att det vore så. Jag vill bli lämnad ifred, för jag HATAR att bli glodd på. Blir så jävla lack.. Den största anledningen till varför jag vill flytta till en major stor stad är för att där är folk så självständiga. Där bryr man sig inte om varandra på samma vis som i en liten håla. Där får man vara ifred. Så jävla skönt det vore..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har aldrig känt mig så hemma som jag gör när jag kommer till Stockholm, bara för att jag är anonym. Jag får äntligen känna mig som en människa, och det är så jävla skönt!



Det sämsta med småstäder är tyvärr skitpratet och att alla glor så förbannat jävla mycket för minsta lilla >_<

2010-12-07 @ 17:06:37
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: Michaela

Åh vad jag känner igen den där känslan. Jag har alltid tyckt om "annorlunda" saker och jag har alltid klätt och sminkat mig som jag själv vill. Vilket inte har varit så uppskattat i den staden jag kommer ifrån och inte alltid är så uppskattat i min pojkväns stad. Jag får ofta kommentarer som "OJ" och "det var annorlunda" och människor som stirrar frågande på mig. Och det ÄR irriterande, trots att jag kan stå på mig och vara stolt över att jag har en stil som 'sticker ut'. Stockholm är bättre på det sättet, det är där jag trivs som bäst. Man kan se ut som man vill utan att få onödigt mycket blickar. Men ibland tycker jag till och med att Stockholm är lite väl trångsynt..

2010-12-07 @ 17:53:00
URL: http://hangoverdoll.se/
Postat av: Fred

Småstadens baksida... Man får försöka att ignorera dom jävlarna!

2010-12-07 @ 18:59:29
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: lifeiswhatyoumakeit.

Word.

2010-12-07 @ 20:18:57
URL: http://benniys.webblogg.se/
Postat av: emelie

du är grym min vän.

du ska vara exakt som du är, så det så.

skit i resten.



you rocks!

puss <3

2010-12-07 @ 22:26:57
Postat av: monci

sv; haha visst är den! Rakt så jag hoppa till när jag vakna :P

btw.. I TOTALLY AGREE WITH YOU! Hela Sverige är som en liten tjurig småstad... Kalifornien nästa!!

2010-12-07 @ 23:14:59
URL: http://moncis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0