My makeup.

Cover All Mix Concealer från Makeup Store. ♥♥♥♥♥ En solklar favorit i min sminkväska, och jag tror inte att jag är ensam om att tycka det? ;) Den är helt enkelt oslagbar, bäst och outbytbar. Värd varenda krona! Skulle inte klara en dag utan den. Bye mörka ringar kring ögonen, röda sönderklämda finnar och annat äckligt. It covers it all.

Second Skin Foundation från Max Factor. ♥♥♥♥♥ Min nya favorit-foundation. Har använt mineralfoundation/puder från samma märke hela sommaren och det har fungerat alldeles utmärkt, men nu när facet har bleknat vill jag ha något mer täckande. Och denna från Max Factor är helt enkelt grym! Man får verkligen sån där flawless dock-hy. Lätt att applicera är den också, och det är ju ett jävla plus i kanten faktiskt.

Puder från Clinique. ♥♥♥♥♥ Lätt bästa pudret jag har testat iallafall. Hjälper skitbra mot blank hy. Inte för att jag har det problemet egentligen, men med det här pudret slipper jag det i varje fall. Kostar strax över 200 spänn vilket är ett bra pris för ett jävligt bra puder. Dessutom testar inte Clinique sina produkter på djur, vilket är jättebra såklart.

Solpuder från Isadora. ♥♥♥♥ Solpuder är ett must-have, och en fet dosjävel som den här räcker länge :p Kan inte påstå att det är det bästa solpudret jag testat (FCUK!) men duger som budget-choice. Skulle inte klara mig utan iallafall.

Ögonfransböjare. ♥♥♥♥♥ Snodde morsans så vet inte vad det är för märke på min, men den är guldfärgad iaf :p Går inte att applicera maskara utan att ha använt ögonfransböjare innan såatte, också ett jävligt must-have.

Masterpiece Max Mascara från Max Factor. ♥♥♥♥♥ Grymmaste maskaran. Förrut var Double Extensions från Loréal min favourite, men den här är mycket lättare att applicera och dessutom slipper man kladdet med det vita som gör att det tar dubbelt så lång tid. Om man dessutom använder Colossal maskaran från Maybelline ovanpå får man perfektaste resultatet. Try it, bitches XD


Kommentarer
Postat av: Michaela

Ja det är ju ganska dyrt. Men själva kedjan går loss på 300 respektive 500 beroende på vilken tjocklek man vill ha och sen ligger ju berlockerna på alla möjliga priser. Jag har dock bestämt mig för att jag ska börja min "samling" snart haha. Är så sjukt snyggt och man kan ju bygga på det hur länge som helst. Även bara själva kedjan är ju snygg!

2009-10-13 @ 22:30:58
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se/
Postat av: Elin

Håller absolut med om Cover all mix, skitbra!



Haha ja mycket vatten brukar hjälpa, ibland 8)Men sen finns det ju också såna här bakis brustabletter som sägs hjälpa..

2009-10-13 @ 23:31:06
URL: http://elinhultqvist.blogg.se/
Postat av: Sandra

jag har aldrig förstått hur man ska applicera foundation's xD

2009-10-14 @ 09:24:49
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: ivem

bra inlägg :D

2009-10-14 @ 10:01:57
URL: http://ivem.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag ska fasiken prova max factor foundationen :D cover all mix kan jag inte heller leva utan förresten.

2009-10-19 @ 21:20:32
URL: http://louiselonning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0