If today was your last day.

Angående det här inlägget;


Faktum är att jag överdrev. Jag äter inte exakt vad jag vill precis när jag vill, utan även jag har självklart gränser. Och faktum är också att jag inte enbart äter onyttig mat när jag äter "vad jag vill", för jag älskar all sorts mat. Ja, inte all då men jag tycker att hälsosam och nyttig mat kan vara precis lika god (om inte godare) som lite mindre nyttig mat. Ett flottigt originalmål på max kan vara otroligt gott en bakis-söndag, men det är knappast något jag skulle äta flera dagar i veckan. Inte ens en. När jag skrev att jag äter vad jag vill innebar det alltså inte automatiskt onyttig mat, så att ni har det klart för er. För med tanke på hur sjukt petig jag var i maten för bara något år sedan, med tanke på hur jag svalt mig och förbjöd mig att äta ditten och datten skulle jag aldrig kunna leva som ett jävla fläskberg idag - no way. Jag ryser vid bara tanken.


Men jag lever i en slags revolt mot den tiden just nu, har jag kommit fram till att man kan kalla det. Jag låter bli att förbjuda mig att äta vissa saker trots att jag tycker om dem, och jag låter bli att följa strikta matregler för jag vet att i längden håller dem ändå inte. Jag försöker att äta det jag tycker om utan att tänka på hur mycket kalorier det är, och utan att känna skuldkänslor efteråt. Just nu fungerar det väldigt bra och jag är stolt över att mina förjävla tvångstankar nästan helt har försvunnit (helt och hållet gör dem ju aldrig, det vet alla som haft problem med maten) Det känns så sjukt skönt att kunna äta den där chokladbiten utan att tänka att vågen kommer visa 2 kg extra när jag väger mig nästa gång, för innerst inne vet jag att den aldrig kommer att göra det iallafall.


Men som sagt, även jag har gränser och skulle aldrig sitta och svulla i mig kaka efter kaka för att må bättre eller något sådant. Aldrig i livet, blir jag en tjockis så dör jag. Därför har jag bestämt mig för att börja träna mer. Ta fler och längre promenader, ja helt enkelt röra på mig mer för det mår alla bättre utav och det är ju något jag älskar att göra. Man blir så jävla glad efteråt. Jag vill ha lika fin kropp imorgon som jag har idag, det är ett ganska bra motto att leva efter.


Kommentarer
Postat av: ivem

Skönt att det är bättre :) träning är bra :D

2009-11-07 @ 11:06:49
URL: http://ivem.blogg.se/
Postat av: Carolin

Det är bra att du inte tänker allt för mycket på att aldrig kunna unna dig lite onyttigt för så länge man håller sig i form så spelar det egentligen inte så stor roll vad ma äter. Visst, vissa människor kanske inte kan äta så mycket onyttigt utan att gå upp i vikt medans andra smäller i sig allt möjligt utan att gå upp ens ett kilo. Jag har t.ex allti gått upp lite när jag varit i förhållanden för att man kanske äter godsaker tillsammans osv, men jag har heller aldrig någonsin tränat mer än att gå enstaka promenader och kanske gjort lite sit-ups och liknande hemma. Jag har inte ens gjort något av det på typ två år men ändå äter jag massa onyttigt som går på donken och smäller i mig kladdkaka som jag gör varannan helg då sambons barn kommer hit men ändå går jag mest bara ner i vikt utan att ens anstränga mig ett dugg. På bara ett halvår har jag gått ner såpass mycket (fast jag vet inte hur mycket för vad vågen visar spelar ingen roll för det är i princip samma siffror fast jag själv vet att jag gått ner i vikt) att jag, från att nästan ha fått ångest över att alla kläder sitter så dåligt för att dom är för tighta, numera nästan får ångest över att allt sitter för löst (speciellt byxor) :P



Alla är ju olika och jag förstår egentligen inte folk som ska bry sig så mycket om vad andra trycker i sig för alla går inte alltid upp i vikt av allt som äter.

2009-11-07 @ 14:36:18
URL: http://carowlin.blogg.se/
Postat av: Erik

Mitt motto är "Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today" funkar alltid ;) haha

2009-11-07 @ 20:10:22
URL: http://perss0nerik.devote.se/
Postat av: M

hmm kan du inte?va konstigt :/

det är brunsvart iaf :)I LOVE IT

2009-11-07 @ 20:45:44
URL: http://lifeguard.blogg.se/
Postat av: Anonym

jasså :D ? fan vad coolt ;) så man ska leva ;) haha

2009-11-07 @ 21:07:44
URL: http://perss0nerik.devote.se/
Postat av: M

nu då? La in en ny :)

haha det brukar bli så!Hur mycket mörkare då?

2009-11-07 @ 22:45:08
URL: http://lifeguard.blogg.se/
Postat av: Annie

Tycker det är en bra inställning. Jag äter också vad jag vill, men det innebär inte att jag äter pizza o snabbmat varje dag, gillar inte ens sånt särskilt mycket. Att äta det man är sugen på innebär inte för mig att det automatiskt är något onyttigt..

2009-11-08 @ 11:13:41
URL: http://anniemarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0