The beach look

Jag älskar verkligen "the beach look" (eller strand-looken som man säger på svenska men som givetvis också låter löjligare) Här är några tips på hur man fixar den:

♥Grunden är självklart en sexig bränna, och den fixar man lätt på sommaren. Bara att pressa ett par timmar, sedan voilá! För er som inte kan bli bruna av er själva (poor you...) finns många bra Brun-utan-sol krämer att ta till. Lancomés "Flash Bronzer" är en favorit.

♥Det sexiga (blonda!) hårsvallet får man genom att använda en saltvattensspray, vilken ger samma effekt som ett dopp i havet. En bra budgetvariant är Proffs "Ocean Mist". Annars kan man tydligen göra egen saltvattenspray, men vem orkar det när det finns så billiga att köpa?!

♥På sommaren använder man inte mycket makeup, utan lite skimmrande solpuder räcker i princip. Jag lägger på kindbenen, näsan, hakan och pannan. Till fest åker självklart lite mascara och läppstift/glans på också. Några beach-look favoriter är IsaDoras solpuder, Max factors Masterpiece mascara, Estée Lauders Vanilla truffle läppstift och H&Ms läppglans (det andra från vänster).

Kommentarer
Postat av: Michaela

Det är den snyggaste looken som finns! Och den har alltid varit min utgångspunkt till allt. Kommer i slutändan alltid tillbaka till just 'surf-looken', som jag kallar den. Det är en av anledningarna till att jag nu ska bli blond igen..

2009-05-04 @ 17:12:30
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se/
Postat av: Josie

Michaela; samma här! Det är verkligen det snyggaste som finns. Och att vara blond är ett måste, om man vill ha den rätta beach-looken! Så att go blonde again, gör du helt rätt i. Även om du passar bra i rött hår också!

2009-05-04 @ 17:18:34
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: Annie

Älskar också den looken, fast med brunt hår då för min del;)

2009-05-04 @ 17:50:57
URL: http://anniemarias.blogg.se/
Postat av: mtvthehills

sv; Ja så jävla snygga skor!! :(

Stephanie va skit fin :)





ååh fin bild ;)

2009-05-05 @ 17:28:32
URL: http://mtvthehills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0