Så många frågor - så lite svar

Jag är så sjukt trött på att höra alla klagomål på tjejer som viker ut sig och som plastikopererar sig. När ska människor sluta döma tjejer som gör det, och få in i sin lilla hjärna att det upp till var och en vad man gör med sitt liv? Om man vill vika ut sig i Moore eller Slitz, so what? Varför ska andra människor (särskilt tjejer) klanka ner på den tjejen och kalla henne slampa och hora etc? Det är ju så fruktansvärt onödigt, och den största anledningen beror säkerligen på avundsjuka. Och vill man plastikoperera sig, inte fan är det någon annans kropp som opereras, så vem är ni att döma? Visst, jag tycker inte heller det är fint när operationerna går för långt, men det är fortfarande upp till var och en att bestämma vad man vill göra med SIN EGEN KROPP. Vill jag operera mina bröst större ska ni skita i det.

Om jag tycker att det vore en dröm att få leva på Playboy Mansion, varför ska ni säga åt mig att växa upp? Vad jag vet är det vuxna tjejer som är Playmates, och inga små barn, eller har ni hört och sett något annat? Nej, just det. Vissa drömmer om att bli high fashion-modeller, catwalksmodeller etc, men det är skillnad. Eller? Jag har nämligen aldrig hört att sådana tjejer kallas bekräftelsekåta och döms ut som slampor. Det snackas dessutom mycket om det s.k size zero-idealet, och om hur dåligt det är. Till skillnad mot dessa high fashion-modeller är utvikningsmodeller fullt normalviktiga, och inga vandrande benrangel. De är bättre förebilder på det sättet. Så kan alla bara sluta klaga och sköta sig själva? TACK!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag har inget emot utvik per se, men tycker det är trist om det är ens största ambition med livet. Svårt att få ngn seriöst jobb sedan, men de flesta tjejer som viker ut sig kanske inte siktar på höga positioner inom affärslivet.

2009-05-14 @ 11:36:22
URL: http://sofiaaurora.blogg.se/
Postat av: Emily

Men det är ju samma sak som när någon säger att det är fel när någon kändis väljer att vara mullig. Det är ju trots allt upp till var och en, det är sin egen kropp och den gör man vad fan man vill med. Jag skiter i om folk viker ut sig, opererar sig eller är tjocka/smala. Det är folk som har för lite att göra som stör sig på andra. Skit i anonyma kommentarer. Du vågar stå för vad du tycker och förmodligen stör det folk vansinnigt, för de vågar helt klart inte stå för sina åsikter. Jag delar inte din åsikt om playboy-livet, men jag kan fortfarande respektera dig för det.

2009-05-14 @ 11:47:36
URL: http://imcookiedough.webblogg.se/
Postat av: Jonna

I AGREE GIRL !

2009-05-14 @ 11:50:20
URL: http://chiqa.se
Postat av: Betty

Men så har det varit länge tyvärr, att folk lägger sig i alldeles för mycket i andras val och åsikter här i livet, speciellt om man inte väljer den "traditionella" vägen. Samhället är ju uppbyggt så att man ska leva efter vissa normer och när man inte följer dom normerna eller liksom inte gör det som dom flesta anser är "rätt" då får man ofta skit för det på ett eller annat sätt. Speciellt här i Sverige där många faktiskt är lite trångsynta när det kommer till olika livsstilar och att man ska följa sina drömmer. Det är trist... För jag tycker verkligen att det är helt upp till var och en vad man vill göra här i livet.

Om din dröm är att bo i Playboy Mansion så satsa på det! Låt aldrig någon ta ifrån dina drömmar och påverkas av vad andra tycker är rätt och fel. Ditt liv, ditt val!

2009-05-14 @ 12:55:42
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/
Postat av: JENNNNNA

:D taaack!

2009-05-14 @ 13:10:51
URL: http://gucciime.blogg.se/
Postat av: Carolin

Så himla bra sagt! Och som du skrev, så tror jag också att det bara beror på avundsjuka, varför reagerar folk så annars, med tanke på att det mest är tjejer som tycker så illa om det och det med vikten är ju också bra att du skrev för det stämmer ju. Utvikningsmodeller behöver inte ha en viss längd och se anorektiska ut vilket jag personligen hellre skulle se som en förebild för unga än catwalksmodeller som knappt får äta något.



Och som Betty skrev, det är ditt liv och ditt val. Alla kan inte tycka om samma saker så jag förstår inte varför folk måste snacka skit om det de själva inte gillar.

2009-05-14 @ 14:19:33
URL: http://carowlin.blogg.se/
Postat av: Alexis

Jag blir så glad när jag läser ditt inlägg och ser alla kommentarer. Tack för att det finns folk som inte hackar på andra och lägger sig i hur andra ska leva sina liv! Som du säger, jag tycker utvikningstjejer är mkt bättre förebilder än alla andra modeller eller kändisar som späker sig själva. Utvikningstjejer har normal längd och normalvikt, oftast ganska normala ansikten - bara lite större bröst. Det är ju bra mkt vanligare att småtjejer svälter sig själva för att se ut som modeller än att de opererar brösten och vad är eg farligast, silikonbröst eller anorexi?



Hela diskussionen är verkligen löjlig, de flesta utvikningstjejer verkar väldigt smarta och de är ju inte alls utnyttjade, de är vuxna tjejer som kan ta egna beslut så varför ska någon ha en åsikt om något som inte skadar någon?

2009-05-14 @ 14:57:14
URL: http://alifeinboredom.blogg.se/
Postat av: Elin

Stå på dig och skit i andra, du är ball! :]

2009-05-14 @ 15:29:47
URL: http://elinhultqvist.blogg.se/
Postat av: Michaela

Bra skrivet. Jag har alltid få stått till svars för mina 'värderingar' angående utvik och hur man väljer att se ut. Man väljer hur man själv vill leva, vad man själv vill göra med sitt liv, hur man själv vill se ut och ingen annan bör lägga sig i. Om man inte skadar sig själv det vill säga! Men vi lever ju i ett jävla sosse-samhälle (trots att de inte styr över Sverige längre). Alla ska stöpas i samma form, tycka samma sak och vara likadana.. Suck

2009-05-14 @ 17:07:40
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se/
Postat av: Hedvig

You go girl! Skit i andras åsikter och gör allt som står i din makt för att uppfylla dina drömmar! Du är väldigt stark och låter ingen annan trycka ner dig. Och det behövs i dagens samhälle för att uppfylla sina mål och drömmar.

2009-05-14 @ 21:11:52
URL: http://theolsentwins.webblogg.se/
Postat av: Annie

Jag har full förståelse för folk som har något emot plastikoperationer och liknande just för att det kan skapa så skeva ideal och få människor att må dåligt. MEN; självklart är det ingen ursäkt till att klanka ner på en tjej och kalla henne hora eller slampa! Det är så ironiskt, att det faktiskt finns tjejer som kallar varandra sånna saker istället för att vara lite schyssta mot varandra!



Jag menar, inga ideal blir ju knappast bättre av att tjejer sitter och kollar snett på varandra. För föreställningar om hur en kropp ska vara, kommentarer om andras utseenden/kroppar kommer väldigt ofta från andra tjejer. Så vem skapar dessa ideal och denna press? Jo, det är tjejer!!! Så stört, eftersom det bara skadar oss i slutänden...

2009-05-16 @ 01:34:37
URL: http://anniemarias.blogg.se/
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-05-16 @ 01:44:12
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: helena

Ofta man klagar på någon för att de vill förändra sin kropp. Man klagar på ANLEDNINGEN. "jag vill fettsuga mig och förstora brösten för att killar ska gilla mig" är det folk klagar på. Om någon har något skönhetsfel som de vill operera är det helt okej för de flesta, men då ska det vara ett stor fel som drar uppmärksamhet till sig eller något som försvårar personens vardag. INTE att man behöver typ förstora läpparna för att man tycker de är så platta och tråkiga.

Alla kommer fortsätta ha åsikter, och de får de ha. Man kan inte tvinga människor till att sluta dömma på förhand, för de gör vi ändå. Man får helt enkelt acceptera det och välja om man vill plastikoperera sig och vika ut sig, och när man gör det får man helt enkelt vara beredd på kommentarer om det.

2009-05-16 @ 17:18:08
URL: http://teknetium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0