Nytvättat hår? Fuck it

Jag kletade in mitt hår med hårinpackning (som man skulle kunna kalla min värsta fiende) igårkväll bara för att jag skulle vara tvungen att tvätta det idag. Som ni kanske vet sedan tidigare HATAR jag att tvätta håret. Verkligen avskyr. Och inte av den anledningen att jag gillar att ha håret fett, torrt och illaluktande, utan just för att håret blir så fruktansvärt platt, mjukt och oformbart av schampoo och balsam. Jag ryser vid tanken. Men nu är det alltså gjort, och jag har gått runt och varit irriterad över det ända tills jag torkat, plattat och volumastrat så att det ser någorlunda acceptabelt ut igen. Nu fattas bara en liter saltvattenspray, balsamspray och hårspray (L) för att få fason på det. Och just det, sist jag tvättade håret var förra söndagen. Nej inte nu i söndags, förra söndagen ;) På bilden nedan hade jag inte tvättat håret på 5 dagar.


Anyone can have a bad hair day  

Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag försöker också tvätta håret väldigt sällan. Inte av den anledningen att mitt blir platt och tråkigt. Men det ser alltid så slitet och frissigt ut direkt efter. Föredrar när det liksom har "fettat in" sig lite

2009-03-31 @ 14:48:11
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se/
Postat av: Carolin

Shit! Jag skulle aldrig klara av att ha otvättat hår så länge ;O

Jag sköljer och använder balsam varje dag och tvättar med schampo varannan, haha!

Men det är ju bra för håret om man inte tvättar hela tiden och så, men jag känner mig smutsig direkt annars :P

2009-03-31 @ 15:00:09
URL: http://carowlin.blogg.se/
Postat av: -CHRIS-

Haha, härligast ;)



Upphetsande bild för övrigt... :D

2009-03-31 @ 15:37:26
URL: http://chrislondon.blogg.se/
Postat av: Alexis

Oj det ser ju inte fettigt ut på bilderna ens. Önskar att mitt hår klarade sig så länge också, jättebra för håret ju.

2009-03-31 @ 16:12:14
URL: http://alifeinboredom.blogg.se/
Postat av: katja

men vettu vad du ska göra istället för att gruvas varje gång du ska tvätta håret? Jo du köper en skit bra volym mousse som är speciellt riktad för rötterna. Typ en root lifter. Använder en från label.M. Lyfter o sprejjar i botten. Sedan fönar du det bara torrt. Behöver inte stå med rundborste o skit. Funkar skit bra :) så gör jag. Dessutom slipper du stå med 4000 olika produkter för att det ska kännas bättre.. och använder du värme skydd?? för det måste du oxå använda ;) använd en som du fönar in då slipper du stå varje gång och spraya nytt. Ciment termiqien från Kreastase använder jag :D det sitter i till nästa gång du tvättar håret. Feel free to platta håret hela tiden :D puss gumman

2009-03-31 @ 17:08:49
URL: http://katjamarianne.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Jag tränar så att jag blir riktigt svettig minst 4 ggr i veckan, och då när jag duschar tvättar jag alltid håret. Vilket gör att de dagar jag inte tränar är håret fett och äckligt dagen efter.. Men senast i lördags när jag var och gjorde slingor, sa min frisör att jag hade bra kvalitet på håret. Det chockerade mig verkligen, då jag både tvättar och plattar håret i stort sätt varje dag. Men men, såklart är jag glad för det!;) Sen förstår jag vad du menar med platt och nytvättat hår hehe.. Som katja här uppe använder jag också en root lifter. Funkar superbra för mig!:)

2009-03-31 @ 18:03:26
URL: http://theolsentwins.webblogg.se/
Postat av: hindu times

Hur fan gör du så att ditt hår ser typ nytvättat ut när det i själva fallet inte är det? TELL ME YOUR SECRET PLEASE!!! Jag spricker av förväntan. Mitt hår ser fettigt ut efter typ 1½ dag. Sjukligt frustrerande. Något speciellt schampo?

2009-03-31 @ 18:14:55
URL: http://hindutimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0