Buss-fan

Jag tycker inte om att åka buss. Det är frustrerande. Och tänk om någon skulle få för sig att spy! Ve och fasa. Ibland tycker jag till och med ännu sämre om att åka buss. Idag var en sådan dag. Bussvärdinnan var nämligen en jävla ragata, som förstörde hela min bussresa. Den är i och för sig rätt lätt att förstöra, men ragatan gick ut stort.

Kliver in i bussen.
Jag: till Övik
Ragatan: etthundraåttio kronor
Jag: ?..
Jag: eh va? hur fan kan det kosta så mycket?
Ragatan: därför att det kostar så mycket?
Jag: det kostade nittifem spänn när jag åkte ner men, ja, jag är ungdom
Tänker; komiskt att priserna stiger med det dubbla inom loppet av två dagar..
Ragatan: då blir det etthundratrettioåtta kronor
Tänker; fitta..


Klart som fan att hon såg att jag inte är en dag äldre än 25. Men jo, det är just rätt det. Att blåsa resenärer på pengar. DET ÄR JU ETT FÖRJÄVLA BRA SÄTT ATT FÅ FOLK ATT ÅKA MER KOMMUNALT PÅ...

Kommentarer
Postat av: Hannah

Ett hundraåttio kronor för en jävla busstur?! Åker du långt, eller är det bara förjävla dyrt?

Om jag ska åka in till stan, dvs. lite mer än två mil, så kostar det mig högst trettio spänn. Dock kostade det ju tio ett tag, det var najs det ;)

2009-01-11 @ 18:22:40
URL: http://uglies.blogg.se/
Postat av: Annie

Åh, tack för att du röstar! Varje röst är verkligen värdefull så tack så sjukt mkt för att du tar dig tid :) Gör det gärna varje dag om du har möjlighet!

2009-01-11 @ 18:53:36
URL: http://anniemarias.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha, joorå, tack och lov för att man har bil!



Du ska vara glad att hon inte sa som en busschaufför sa till mig. Hon tog dubbla priset för mig också, och då sa jag att jag är ju ungdom..

då sa hon riktigt jävla surt "jaha, och hur ska JAG kunna veta det? jag är väl inte din mamma?!"

jag sa då något i stil med att hon hade ju kunnat fråga (för hon blev sur för att hon fick lov att trycka om biljetten och allt) och sa ännu surare "ja, ska jag fråga om längd och skostorlek också?!"



FITTA!

2009-01-13 @ 00:47:34
URL: http://alldirtysecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0