Money, money, money

Igår läste jag på msn´s hemsida att Bon Jovi anklagas för plagiat och riskerar att få betala 2.400 miljarder i skadestånd. Det är tydligen musikern Samuel Bartley Steele som hävdar att rockbandet Bon Jovi kopierat texten till hans låt "(Man I really) Love this team" till sin egna "I love this town". Nu är inte jag Bon Jovi-insatt för fem öre, så jag har inte hört låten (inte den andra heller för den delen..) men är inte det helt sjukt? Att stämmas på en sådan summa? Det är så löjligt och overkligt mycket pengar.

Sedan hörde jag på The Voice imorse att Simon Cowell tjänar en kvarts miljard per säsong för sin insatts som jurymedlem i American Idol. Och det är ju inte den enda inkomstkällan han har, utan bara en av få. Nä, för fan, det är verkligen så sjukt mycket pengar. Skänk mig hälften och han är fortfarande snuskigt rik. Jävla kändisar.

Kommentarer
Postat av: johanna

aagh. vad fan, en kvarts miljard? och vad fan gör han med dom? hmm. snygg layout btw :)

2008-10-14 @ 23:12:27
URL: http://notanotherrichkid.devote.se
Postat av: Josie

Johanna; Det kan man fan undra, och det är precis vad jag gör också. Jag hoppas han donerar en bra summa till något välgörande ändamål iaf.



Tack, vad snällt sagt :)

2008-10-14 @ 23:15:28
URL: http://thejosie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0