Milk

Att jag är sjukt onöjd med min kropp just nu kommer väl knappast som någon överraskning för er, men att jag också lider av en enormt uppblåst mage gör hela min kropps-situation ännu värre. Min stackars mage är som en ballong! Har till och med fasat för att jag kan vara gravid, men det tvivlar jag starkt på. Däremot kanske jag har gått och blivit laktosintolerant, så nu ska jag undvika laktos i minst en vecka framåt för att se om magen slutar vara så gasig och ballongig. Hatar (hatar, hatar..) det verkligen. Man känner sig så... tjock! Så bye bye mjölk, ost, smör, grädde, keso!

Kommentarer
Postat av: Emily

Min mage blir sån av snabba kolhydrater, så därför äter jag det nästan aldrig eller väldigt sällan. Får du inte ont i magen så är du nog inte laktosintolerant, men man kan ju bli svullen av det ändå.

2008-08-26 @ 10:48:23
URL: http://emilyh.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, jag gillar att du fick med KESO:P jag själv dricker aldrig mjölk har inte gjort de på superlänge, för jag bruka få ont i magen av det..

2008-08-26 @ 10:57:55
URL: http://rosesrred.blogg.se/
Postat av: Josie

Emily; Jag äter heller aldrig snabba kolhydrater. Eftersom jag inte får ont i magen av mjölk så det är nog inte att jag är laktosintolerant, men jag måste pröva något. En annan grej det kan vara dock är att jag äter så mycket fibrer. Lever på frukt, grönsaker och hård-mackor i princip, haha.

2008-08-26 @ 11:11:07
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hoppas bara du inte får samma fel som Carro:S Hon har det superjobbigt och kan ju knappt äta nåt för hon får så fruktansvärt ont i magen!



Jag tro på att magen behöver vanlig fet mat:P typiskt norrländsk mat:P Husmans lixom, sen att man inte äter för mycket socker och andra onyttiga saker för att inte gå upp i vikt:P

2008-08-26 @ 11:48:49
URL: http://rosesrred.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag blev laktosintolerant i sommar,hade också problem med svullen mage och magknip. prova sojaprodukter istället för mjölk, funkar för mej och smakar ok då man vant sej =)Något annat som kan ge svullen mage är att man äter för fort och tuggar för lite.. kram på dej/ Linda

2008-08-26 @ 16:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0